სოციალური პროექტი-,,ჩვენი ენა ქართული“
სოციალური პროექტის ავტორი
|
|||
სახელი, გვარი
|
დარეჯან აბაშიძე
|
||
რაიონი
|
ისანი-სამგორის
|
||
სკოლა
|
სსიპ. 99 საჯარო სკოლა
|
||
ქალაქი/სოფელი
|
თბილისი
|
||
პროექტისმონახაზი
|
|||
პროექტისდასახელება
|
|||
,,ჩვენი ენა ქართული“
|
|||
პრობლემა/პროექტის
აქტუალობა
|
|||
„ენა, მიწა-წყალთან
და სარწმუნოებასთან ერთად, დედაბოძია ეროვნებისა. იცავდე შენი ენის სიწმინდეს, ეს
ნიშნავს, იცავდე ვინაობას, შენს მეობას, ღირსებას, შენი ერის კულტურასა და ისტორიას.ამიტომაც
მნიშვნელოვანია მოსწავლეებმა საწყის საფეხურზევე შეიყვარონ საკუთარი მშობლიური ენა,
გაეცნონ და მოიძიონ ინფორმაცია ქართული ენის
წარმოშობის შესახებ. პროექტი ხელს შეუწყობს მოსწავლეებს: გაეცნონ სხვდასხვა სახის ლეგენდებს, თქმულებებსა და ისტორიებს ქართული
ენის წარმოშობასა და განვთარებაზე. ყურადღებას მიაქცევენ გამოჩენილ ადამიანთა გამონათქვამებს
ქართულ ენასა და მის დამწელობაზე. ისწავლიან მთთვის სასურველ ლექსებს ქართულ ენაზე.
|
|||
პროექტის შინაარსი
|
|||
შევარჩიე ასაკობრივი ჯგუფი 9-10 წელი, რადგან ვთვლი, რომ სწორედ პატარა ასაკიდან უნდა შევაყვაროთ მოსწავლეებს საკუთარი მშობლიური ენა.
პირველ ეტაპზე მოსწავლეებს მოვასმენინე აუდიო მასალა, სადაც ანა კალანდაძე კითხულობს ლექსს,
https://www.youtube.com/watch?v=PycIT7YJLeU
ვაჩვენე ანიმაცია-იაკობ გოგებაშვილის ,,ჭიანჭველები“
https://www.youtube.com/watch?v=JCd2zqUAZVI
ანიმაციის ჩვენების და აუდიო მასალის მოსმენის შემდეგ მოსწავლეებს დაუსვი კითხვები: ვინ იყო იაკობ გოგებაშვილი? რა იციან მის შესახებ? რატომ უნდა გვიყვარდეს ჩვენი ენა?
პროექტის მსვლელობა (ძირითადი აქტივობები):
1. პროექტის იდეის, მიზნებისა და ვადების გაცნობა.
2. ჯგუფებად დაყოფა და დავალებების გადანაწილება.
3. კონკრეტული დავალების შესაბამის ვადებში შესრულება და ანგარიშის წარმოდგენა.
4. ჯგუფების ეტაპობრივად შემოწმება, შესრულებული დავალებების ანალიზი, დისკუსია და დამატებითი მითითებების, რჩევების მიცემა, საჭიროების შემთხვევაში ჩაუტარდეთ დამატებითი ინსტრუქტაჟი (მაგ. ისტ საშუალებების ეფექტურად გამოყენების მიზნით).
5. მოძიებული მასალის დახარისხება.
6. საბოოლოო შეჯერება და აუდიტორიისათვის წარდგენა.
თითოეული ჯგუფი წარადგენს მათ მიერ მოძიებულ მასალას აუდიტორიის წინაშე პრეზენტაციის სახით, აგრეთვე მასწავლებლის დახმარებით მოსწავლეები შექმნიან ბლოგს, სადაც განათავსებენ მოძიებულ ფოტო, ვიდეო, აუდიო და სხვა მასალებს.
7. შეფასება მოხდება ჯგუფურად იმის მიხედვით, თუ როგორ იყო მუშაობის პროცესში ჩართულობა და წვლილი.
|
|||
საგანი/საგნები
|
|||
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
|||
საფეხური/კლასი
|
|||
4 კლასი
|
|||
პროექტის განხორციელების დრო
|
|||
3 კვირა
|
|||
პროექტის საფუძვლები
|
|||
საგნობრივი სტანდარტები
|
|||
ქართ. IV. 3.
IV კლასი
მოსწავლეს
შეუძლია მიუსადაგოს
სამეტყველო ქცევა
დასახულ საკომუნიკაციო
ამოცანას
ინდიკატორები
• ხმამაღლა
კითხულობს კლასის
წინაშე სასურველ
/ შერჩეულ ნაწყვეტს
ნაცნობი ტექსტიდან
და ინტონაციით
გამოხატავს ტექსტში
ასახულ ემოციებს;
• იყენებს
ინტონაციას სასვენი
ნიშნების ფუნქციით;
• კორექტულად,
ეტიკეტის დაცვით
გამოთქვამს საკუთარ
მოსაზრებას;
• მეტყველებს
გარკვევით და
მკაფიოდ.
ქართ. IV. 10.
IV კლასი
მოსწავლეს
შეუძლია სხვადასხვა
სტრატეგიის გამოყენება
ინფორმაციის მოსაძიებლად
და კონკრეტული
საკითხის დასამუშავებლად
ინდიკატორები
• იცის
და ასახელებს
სხვადასხვა ხერხს,
რომლებიც ტექსტის
გაგებას
უწყობს ხელს (ტექსტში
გადმოცემული ამბების
წარმოსახვაში გაცოცხლება,
ტექსტში გადმოცემული
ამბის ინსცენირება,
ტექსტის ცალკეული
მონაკვეთის საკუთარი
სიტყვებით გადმოცემა
და სხვ.);
• აღწერს,
რა გზით
მოახერხა ამა
თუ იმ
საკითხავი ამოცანის
გადაჭრა; ადარებს
სხვების მიერ
შერჩეულ ხერხს
და გამოთქვამს
მოსაზრებას იმის
შესახებ, თუ
რომელი მიდგომა
იყო უფრო
მისადაგებული/ეფექტური
და რატომ;
ქართ. IV. 11.
IV კლასი
მოსწავლეს
შეუძლია სხვადასხვა
სახის მცირე
ზომის ტექსტის
შეთხზვა
ინდიკატორი
• შესაფერისი
ლექსიკის გამოყენებით
ადგენს მარტივ
დარგობრივ ტექსტებს
|
|||
სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
|
|||
• მოსწავლეებს განუვითარდებათ კვლევა-ძიებისა და ურთიერთთანამშრომლობის უნარი;
• გამოიყენებენ მუშაობის პროცესში თანამედროვე ისტ-ის
საშუალებებს, ინფორმაციის მოძიების, დამუშავების, შენახვისა და გამოქვეყნებისათვის;
• მოსწავლეები შეძლებენ სხვადასხვა სტრატეგიის გამოყენებას ინფორმაციის მოსაძიებლად და კონკრეტული საკითხის დასამუშავებლად;
• მოსწავლეები განივითარებენ საპრეზენტაციო უნარებს, კორექტულად, ეტიკეტის დაცვით , შეძლებენ გამოთქვან საკუთარი მოსაზრებები;
• გაიუმჯობესებენ გარკვევით და მკაფიოდ მეტყველების უნარს;
• გაიმდიდრებენ ლექსიკის მარაგს.
შედეგი:
მოსწავლეებს ეცოდინებათ ქართული ენის
წარმოშობის ისტორია, ჩვენი ულამაზესი დედა
ენის წამოშობის სხვადასხვა ვერსიები, გააკეთებენ
ჩანაწერს ენის წარმოშობის ირგვლივ, გამოაქვეყნებენ ფოტომასალას და გააკრავენ სკოლის
ჰოლში თვალსაჩინო ადგილას.გაიმდიდრებენ ლექსიკის მარაგს და შეიძენენ საპრეზენტაციო
უნარებს.მოსწავლეებს განუვითარდებათ კვლევა-ძიებისა და ურთიერთთანამშრომლობის უნარი.
გამოიყენებენ მუშაობის პროცესში თანამედროვე ისტ-ის საშუალებებს, ინფორმაციის მოძიების, დამუშავების,
შენახვისა და გამოქვეყნებისათვის.
|
|||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები
|
|||
ზოგადი
კითხვა
|
–რა იცით ჩვენი ულამაზესი
ქართული ენის წარმოშობის ისტორიის შესახებ?
|
||
თემატური
კითხვები:
|
რატომ არის აუცილებელი
ვიცოდეთ ქართული ენის წარმოშობის ისტორია?
|
||
შინაარსობრივი
კითხვები:
|
ვინ იყო იაკობ გოგებაშვილი?
|
||
შეფასების გეგმა
|
|||
შეფასების დროის ჩარჩო(შეფასების სტრატეგიები)
|
|||
პროექტის მსვლელობის ეტაპები
|
შეფასების მეთოდ(ებ)ი
|
შეფასების საშუალება/ინსტრუმენტ(ებ)ი
|
|
პროექტის დასაწყისში
|
ვ-მ-ვ
|
კითხვები, ჟურნალი
|
|
პროექტის მსვლელობისას
|
თვითშეფასება-რეფლექსია
თანატოლთა უკუკავშირი
ჯგუფზე დაკვირვება
პროექტის შეხვედრებისა და კონფერენციების დღის წესრიგი
წერითი და ზეპირი ტესტები
|
ჩეკლისტები
ფორმები
რეფლექსიები
მიზნები და პროცესის ფორმა
|
|
პროექტის დასრულების შემდეგ
|
პორტფოლიოები
|
რუბრიკები
|
|
შეფასების მოკლე მონახაზი
|
|||
1. პროექტის დასაწყისში მოსწავლეთა წინარე ცოდნის
დასადგენად
გამოვიყენებ მეთოდს ვ-მ-ვ, რომლის ინსტრუმენტიც არის კითხვები, ჟურნალი.
2. პროექტის მსვლელობისას მოსწავლეთა დამოუკიდებელი სწავლების, წახალისების, თანამშრომლობისა და
თვითრეგულირებისათვის გამოვიყენებ მეთოდს
თვითშეფასება-რეფლექსია, რომლის ინსტრუმენტია-ჩეკლისტები, მინიშნებები.
3. ჯგუფზე დაკვირვება, ამ მეთოდს გამოვიყენებ მუშაობის პროცესში.მიზნების დამოუკიდებლად შერჩევისა და გადაწყვეტილების მიღების დროს- მისი ინსტრუმენტია რეფლექსიები.
4. მოსწ.
კოლაბორაციულ შეფასებას ვიყენებ
პროექტის მსვლელობის დროს, როცა უკვე
მოიძებენ მასალებს,შექმნიან კედლის გაზეთებს,ლოზუნგებს, აპლიკაციებს, ბუკლეტებს, რათა განვსაზღვრო შემდგომი აქტივობები, მოხდეს
თვითშეფასება, თანატოლთა შეფასება, მასწავლებლის შეფასება.
5. კრიტერიუმების ჩამონათვალს ვიყენებ პროექტის მსვლელობის დროს,
მოსწავლეთა თვითრეგულირებისათვის.
6. მეთოდს- თანატოლთა შეფასება - ვიყენებ, მოსწავლეთა ნამუშევრების წარდგენის ანუ პრეზენტაციის დროს.
|
|||
სხვა საკითხები
|
|||
წინარეცოდნა
|
|||
საბაზისო უნარ-ჩვევები
პასუხისმგებლიბა;
დაკვირვება;
აღწერა ; კომუნიკაცია;
ფაქტობრივი მასალის ცოდნა დედა ენაზე და იაკობ გოგებაშვილზე.
|
|||
სასწავლო პროცედურები
|
|||
·
ფილმის ჩვენება ერთობლივად და დისკუსია;
(01/04/2019 წ.)
·
ჯგუფების შექმნა და საქმიანობების გადანაწილება;
(02/04/2019 წ.)
·
მშობლების დახმარებით ინფორმაციის მოძიება ინტერნეტსივრცეში, მოძიებული ინფორმაციის შენახვა, დახარისხება, დამუშავება ელექტრონულ ფორმატში;
(04/04/2019 – 12/04/2019)
·
მშობლების დახმარებით სლაიდების მომზადება პროგრამაში
Powerpoint; (15/04/2019)-17/04/2019.
·
საინფორმაციო ბუკლეტების
და შემეცნებითი წიგნების დამზადება-18/04/2019-22/04/2019
·
პროექტის პრეზენტაციის მოწყობა
(25/04/2019 წ.)
|
|||
პროექტის განხორციელების რისკები და შესაძლო ხარვეზები
|
|||
პროექტის მსვლელობისას ხელისშემსლელი ფაქტორები შეიძლება იყოს:
·
პრეზენტაციის დროს ელექტრო დენის გამორთვა ან ტექნიკური შეფერხება.
|
|||
სასწავლო პროექტისთვის საჭირო რესურსები
|
|||
აპარატურული უზრუნველყოფა(მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
|
|||
კომპიუტერ(ებ)ი
|
მეხსიერების ბარათი/ჩიპი
|
მობილური ტელეფონი
|
|
ფოტო/ვიდეო კამერა
|
პრინტერი
|
ინტერნეტკავშირი
|
|
პროექტორი
|
სკანერი
|
ვიდეოკონფერენციის მოწყობილობა
|
|
ლაზერული დისკი /ჩიპი
|
ტელევიზორი
|
სხვა- მოსწავლეების მიერ
მომზადებული
სლაიდები,
ბუკლეტები.
ადამიანური რესურსები: მშობლები,
მოსწავლეები
და
საზოგადოება.
|
|
პროგრამული უზრუნველყოფა(მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
|
|||
ტექსტური რედაქტორი
|
ელ. ფოსტა
|
ვებედიტორი
|
|
ელ.ცხრილები
|
ვიდეო/აუდიო რედაქტორი
|
ტესტირების პროგრამა
|
|
გრაფიკული რედაქტორი
|
საგამომცემლო პროგრამა
|
ბლოგი
|
|
საპრეზენტაციო პროგრამა
|
ელ. ენციკლოპედია
|
სხვა ----------
|
|
ვებბრაუზერი
|
ელ. კითხვარი
|
||
პროექტის მონიტორინგი და შეფასება:
წინარე ცოდნა და ინტერესის
შეფასების
რუბრიკა
საჭიროებს დახმარებას
|
ნაწილობრივ
|
კარგად
|
შენიშვნა
|
|
1.მოსწავლე კითხვებზე-პასუხით,ამჟღავნებს წინარე
ცოდნას.
|
||||
2.მოსწავლე ყურადღებიანია სიახლეების მიმართ.
|
||||
3..მოსწავლეს უჩნდება
ინტერესი,შემდგომი აქტივობებისა.
|
ინფორმაციის მოძიების დახარისხების,თანამშრომლობის,ინტერვიუს აღების შეფასების რუბრიკა
საჭიროებს დახმარებას
|
ნაწილობრივ
|
კარგად
|
შენიშვნა
|
|
1.მოძიებული მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას
|
||||
2. გამოყენებულია მრავალფეროვანი საიფორმაციო წყარო/საშუალება
|
||||
3. მოპოვებული ინფორმაცია ორგანიზებულია
|
შემოქმედებითი
და საპრეზენტაციო
უნარის განვითარების შეფასების რუბრიკა
საჭიროებს დახმარებას
|
ნაწილობრივ
|
კარგად
|
კარგად
|
|
1. პასუხობს თემას
|
||||
2. ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
|
||||
3. საუბრობს გამართულაი ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
|
||||
4. იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
|
||||
5. დარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
|
||||
6. იყენებს თვალსაჩინოებას
|
||||
7. იცავს დროის ლიმიტს
|
ჯგუფური მუშაობის შეფასების
რუბრიკა
საჭიროებს დახმარებას
|
ნაწილობრივ
|
კარგად
|
კარგად
|
|
1. ჯგუფის ყველა წევრი ჩართულია
|
||||
2. ჯგუფის წევრები უსმენენ ერთმანეთს
|
||||
3. ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ (აზრის გამოხატვის თანაბარი პირობები)
|
||||
4. ჯგუფი პრეზენტაციისას წარმოადგენს მთავარ იდეას,
აკეთებს
დასკვნებს
|
||||
5. ჯგუფი პასუხობს შეკითხვებს
|
||||
6. ჯგუფი იცავს დროის ლიმიტს
|
თვითშეფასების კითხვარი
![]() |
![]() |
![]() |
|
ვიყავი ყურადღებით
|
|||
ვიყავი აქტიური
|
|||
ვასრულებდი ყველა დავალებას
|
|||
ვამოწმებდი ჩემს ნამუშევარს
|
|||
ვცდილობდი შეცდომების აღმოჩენას და გასწორებას
|
|||
ვმონაწილეობდი პრეზენტაციასა და ჯგუფურ მუშაობაში
|
რეფლექსია
სასწავლო პროცესი, რომ საინტერესოდ წარიმართოს, მოსწავლისათვის სწავლა ეფექტური
და
მიმზიდველი
გახდეს
მნიშვნელოვანია
პროექტებით
სწავლება,
რომელიც
ერთგვარად
მოახერხებს
პრობლემის
გადაჭრას
და
მოსწავლეს
გაუჩნდება
შანსი
საკუთარი
ინიციატივის
გაჩენისა,
რათა
შემდგომში
მან
შეძლოს
წინარე
ცოდნის,
საკუთარი
უნარ-ჩვევების
გამოვლენა,
შეიძინონ
ახალი
ცოდნა
და
შეძლონ
ამ
ცოდნის
პრაქტიკაში
გამოყენება.
სასწავლო პროექტით შესაძლებელია კონკრეტული პრობლემის გადაჭა. ამ ინიციატივის განხორციელებისათვის კი მიმართულია მრავალფეროვანი სამუშაო, რომლის დროსაც მოსწავლეს
უვითარდება
კვლევითი,
შემოქმედებითი,
თანამშრომლობისა
და
საკომუნიკაციო
უნარები.
პროექტით
სწავლებისას
მოსწავლეებს
ჰქონდათ
აქტიური
და
მიზანმიმართული
სწავლის
საშუალება.
მოსწავლეებისათვის საინტერესო კითხვებზე დამაჯერებელი პასუხის გაცემაში
სასწავლო
პროექტში
მათი
ჩართვა
დამეხმარა.
პროექტზე
მუშაობის
დროს რეალური პრობლემის გადაჭრისას
მოსწავლეებმა
შეძენილი
ცოდნა
და
უნარ-ჩვევები გამოიყენეს პრაქტიკაში. პროექტით სწავლებამ აამაღლა მოსწავლეთა მოტივირება
და
გაზარდა
მათი
პასუხიმგებლობა.
ისინი
ხალისით
ასრულებდნენ
სამუშაოებს,
მაშინაც
კი,
როდესაც
მათი
შესრულება ხანგრძლივ
ძალისხმევას
მოითხოვდა.
პროექტზე მუშაობისას ჩემი მიზანი იყო: განვითარებოდათ გაკვეთილზე მიღებული ცოდნისა და გამოცდილების რეალურ ცხოვრებაში
გამოყენების
უნარ-ჩვევები.
პროექტზე
მუშაობისას
აღმოჩნდა რომ ჩვენს
წინაშე
სრულიად
ახალი
ამოცანები
დადგა,
რომლებიც
არსებითად
განსხვავდებოდა
ტრადიციული
გაკვეთილისგან,
ვინაიდან პროექტით სწავლება გულისხმობს სკოლისგარეშე დაწესებულების ჩართვას
სასწავლო
პროცესში.
ამ
პროექტის
მიმდინარეობისას
მხოლოდ
კონსულტანტის
როლს
ვასრულებდი,
ვხელმძღვანელობდი
სამუშაოებს,
ძიებისა
და
კვლევის
დროს
მოსწავლეებს მიმართულებას ვაძლევდი. ასევე, ვუთითებდი
საინფორმაციო
წყაროებს.
სამუშაოს დაწყებისას შშევათანხმთ ერთმანეთთან
ურთიერთობის
ფორმები;
წინასწარ
გავაცანი
პროექტგაკვეთილის
მიზანი,
აქტივობები,
მუშაობის
პირობები,
სავარაუდო
შედეგები;
შეფასების
კრიტერიუმები,
გადაწყდა,
რომ
დაკვირვებისა
და
ანალიზის
ობიექტი
შეფასებისას
იქნება:
• ინფორმაციის
მოძიება
და
ორგანიზება;
• პრეზენტაციის
უნარი;
• მსჯელობა;
• წერითი სამუშაო.
• ჯგუფში მუშაობის
უნარ-ჩვევები
მოსწავლეებმა კარგად გაართვეს თავი სამუშაოს, ჩვენი თვითმიზანი არ ყოფილა დაწვრილებითი და ამომწურავი ინფორმაციის
შეგროვებადედა
ენის შესახებ, დასახულ მიზანს კი, ჩემი აზრით, მივაღწიეთ და ყველა ის უნარ-ჩვევა, რომლებსაც ბავშვები გაკვეთილზე იღებენ, პრაკტიკულად გამოიყენეს და განიმტკიცეს. პროექტზე მუშაობა
დააგვირგვინეს
კედლის
გაზეთებით,
ვიდეორგოლებითა
და
PowerPoint-ში
შესრულებული პრეზენტაციით.
პროექტი მდგრადია, რადგან იგი არსებობას გააგრძელებს
დამთავრების შემდეგაც , რადგან შემდეგ საფეხურებზე მოსწავლეები გააგრძელებენ საკუთარ გამოცდილებაზე დაყრდნობით სხვადასხვა დისციპლინების შესწავლას და რთული მასალის
ათვისებას. გამოიყენებენ შეძენილ უნარ-ჩვევებს და ლექსიკის მარაგს აკადემიური მოსწრების
გასაუმჯობესებლად, საკუთარი ენის სიყვარული მისცემს საშუალებს უკეთ აითვისონ მასალა
და მოახდინონ მისი ტრანსფერი ყოფა -ცხოვრებაში.
ქართული ენის
პედაგოგი
დარეჯან აბაშიძე
თარიღი:25.04.19
სოციალური პროექტის ავტორი
|
|||
სახელი, გვარი
|
დარეჯან აბაშიძე
|
||
რაიონი
|
ისანი-სამგორის
|
||
სკოლა
|
სსიპ. 99 საჯარო სკოლა
|
||
ქალაქი/სოფელი
|
თბილისი
|
||
პროექტისმონახაზი
|
|||
პროექტისდასახელება
|
|||
,,რატომ
აკეთებს ადამიანი
სიკეთეს?“
|
|||
პრობლემა/პროექტის აქტუალობა
|
|||
21 საუკუნეში, რომელიც ციფრული ტექნოლოგიების საუკუნეა და ადამიანი სულ უფრო მეტად ხდება მიჯაჭვული კომპიუტერთან, თანდათან ხდება ადამიანური ურთიერთობების გაციება და მათ შორის ზერელე დამოკიდებულების პროგრესია, ამიტომ აუცილებელია, მოსწავლეებში გავაღვივოთ ემპათიის, შემწყნარებლობის და სიკეთის კეთების სურვილი.
|
|||
პროექტის შინაარსი
|
|||
ამ პროექტით შევეცადეთ პასუხი გაგვეცა კითხვებზე, როგორიცა: რატომ სჩადის
ადამიანი სიკეთეს? რას
ნიშნავს იყო
კეთილი ადამიანი? რას ნიშნავს გამოთქმა-,,სიკეთე ეს არის ენა, რომელიც
შეუძლიათ სმენადაქვეითებულებს ისმინონ და ბრმებს შეუძლიათ დაინახონ“ ან ,,სიკეთე
გააკეთე, ქვაზე
დადე და
გაირე“
პროექტის განხორციელება დავიწყე ანიმაციური ფილმის ჩვენებით-საშობაო იგავი
https://www.youtube.com/watch?v=wvGeF8x-spI,
ანამაციის შემდეგ გაიმართა დისკუსია. კლასი დავყავი ჯგუფებად და მივეცი დავალებად, მშობლების დახმარებით მოეძიათ ინფორმაცია, რომელიც ყველა ამ კითხვებს პასუხს გასცემდა.
|
|||
საგანი/საგნები
|
|||
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
|||
საფეხური/კლასი
|
|||
4 კლასი
|
|||
პროექტის განხორციელების დრო
|
|||
3 კვირა
|
|||
პროექტის საფუძვლები
|
|||
საგნობრივი სტანდარტები
|
|||
ქართ. IV. 3.
IV კლასი
მოსწავლეს
შეუძლია მიუსადაგოს
სამეტყველო ქცევა
დასახულ საკომუნიკაციო
ამოცანას
ინდიკატორები
• ხმამაღლა
კითხულობს კლასის
წინაშე სასურველ
/ შერჩეულ ნაწყვეტს
ნაცნობი ტექსტიდან
და ინტონაციით
გამოხატავს ტექსტში
ასახულ ემოციებს;
• იყენებს
ინტონაციას სასვენი
ნიშნების ფუნქციით;
• კორექტულად,
ეტიკეტის დაცვით
გამოთქვამს საკუთარ
მოსაზრებას;
• მეტყველებს
გარკვევით და
მკაფიოდ.
ქართ. IV. 10.
IV კლასი
მოსწავლეს
შეუძლია სხვადასხვა
სტრატეგიის გამოყენება
ინფორმაციის მოსაძიებლად
და კონკრეტული
საკითხის დასამუშავებლად
ინდიკატორები
• იცის
და ასახელებს
სხვადასხვა ხერხს,
რომლებიც ტექსტის
გაგებას
უწყობს ხელს (ტექსტში
გადმოცემული ამბების
წარმოსახვაში გაცოცხლება,
ტექსტში გადმოცემული
ამბის ინსცენირება,
ტექსტის ცალკეული
მონაკვეთის საკუთარი
სიტყვებით გადმოცემა
და სხვ.);
• აღწერს,
რა გზით
მოახერხა ამა
თუ იმ
საკითხავი ამოცანის
გადაჭრა; ადარებს
სხვების მიერ
შერჩეულ ხერხს
და გამოთქვამს
მოსაზრებას იმის
შესახებ, თუ
რომელი მიდგომა
იყო უფრო
მისადაგებული/ეფექტური
და რატომ;
ქართ. IV. 11.
IV კლასი
მოსწავლეს
შეუძლია სხვადასხვა
სახის მცირე
ზომის ტექსტის
შეთხზვა
ინდიკატორი
შესაფერისი
ლექსიკის გამოყენებით
ადგენს მარტივ
დარგობრივ ტექსტებს
|
|||
სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
|
|||
მიზნები:
მოსწავლეთა მიერ სიკეთის ირგვლივ მოძიებული ინფორმაციის დამუშავება, ამ თემაზე ილუსტრაციების შექმნა, საინფორმაციო შემეცნებითი წიგის გაკეთება, კედლის გაზეთის დამზადება.
საპრეზენტაციო უნარების გაუმჯობესება;
აღნიშნული ინფორმაციის
და გამოცდილების გაზიარება თანატოლებთა;
ჯგუფში მუშაობის უნარების გაუმჯობესება.
შედეგი:
მოსწავლეები წაიკითხავენ
თემასთან დაკავშირებულ
საინფორმაციო ტექსტებს. მოაგროვებენ
ინფორმაციას,
დაახარისხებენ, ამოკრებენ
კონკრეტულ და მნიშმნელოვან ნაწილს. შეძლებენ
ტექსტში
მთავარი აზრის დაფიქსირებას. ასევე შეძლებენ თემის გათვალისწინებით
ტექსტიდან მოკლე დახასიათების შედგენას. არსებული
ცოდნისა
და მიღებული ცოდნის ერთმანეთთან
დაკავშირებას. მოსწავლეები გაიაზრებენ სიკეთის არსს,
იზრუნებენ
სხვებზე,
შექმნიან
მოპოვებულ ფოტომასალის
გამოიყენებით სახელმძღვანელოს
-,,სიკეთე არ იკარგება“.
საკუთარ
პროდუქტს
და გამოცდილებას გაუზიარებენ თანატოლებს.
|
|||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები
|
|||
ზოგადი
კითხვა
|
რატომ აკეთებს/სჩადის ადამიანი სიკეთეს?
|
||
თემატური
კითხვები:
|
რას ნიშნავს იყო
კეთილი ადამიანი?
რას ნიშნავს
გამოთქმა-,,სიკეთე
ეს არის
ენა, რომელიც
შეუძლიათ სმენადაქვეითებულებს
ისმინონ და
ბრმებს შეუძლიათ
დაინახონ“ ან ,,სიკეთე
გააკეთე, ქვაზე
დადე და
გაირე“
|
||
შინაარსობრივი
კითხვები:
|
რომელი მოთხრობები იცით/გისწავლიათ
სიკეთეზე?
|
||
შეფასების გეგმა
|
|||
შეფასების დროის ჩარჩო(შეფასების სტრატეგიები)
|
|||
პროექტის მსვლელობის ეტაპები
|
შეფასების მეთოდ(ებ)ი
|
შეფასების საშუალება/ინსტრუმენტ(ებ)ი
|
|
პროექტის დასაწყისში
|
ვ-მ-ვ
|
კითხვები, ჟურნალი
|
|
პროექტის მსვლელობისას
|
თვითშეფასება-რეფლექსია
თანატოლთა უკუკავშირი
ჯგუფზე დაკვირვება
პროექტის შეხვედრებისა და კონფერენციების დღის წესრიგი
წერითი და ზეპირი ტესტები
|
ჩეკლისტები
ფორმები
რეფლექსიები
მიზნები და პროცესის ფორმა
|
|
პროექტის დასრულების შემდეგ
|
პორტფოლიოები
|
რუბრიკები
|
|
შეფასების მოკლე მონახაზი
|
|||
1. პროექტის დასაწყისში მოსწავლეთა წინარე ცოდნის
დასადგენად
გამოვიყენებ მეთოდს ვ-მ-ვ, რომლის ინსტრუმენტიც არის კითხვები, ჟურნალი.
2. პროექტის მსვლელობისას მოსწავლეთა დამოუკიდებელი სწავლების, წახალისების, თანამშრომლობისა და
თვითრეგულირებისათვის გამოვიყენებ მეთოდს
თვითშეფასება-რეფლექსია, რომლის ინსტრუმენტია-ჩეკლისტები, მინიშნებები.
3. ჯგუფზე დაკვირვება, ამ მეთოდს გამოვიყენებ მუშაობის პროცესში.მიზნების დამოუკიდებლად შერჩევისა და გადაწყვეტილების მიღების დროს- მისი ინსტრუმენტია რეფლექსიები.
4. მოსწ.
კოლაბორაციულ შეფასებას ვიყენებ
პროექტის მსვლელობის დროს, როცა უკვე
მოიძებენ მასალებს,შექმნიან კედლის გაზეთებს,ლოზუნგებს, აპლიკაციებს, ბუკლეტებს, რათა განვსაზღვრო შემდგომი აქტივობები, მოხდეს
თვითშეფასება, თანატოლთა შეფასება, მასწავლებლის შეფასება.
5. კრიტერიუმების ჩამონათვალს ვიყენებ პროექტის მსვლელობის დროს,
მოსწავლეთა თვითრეგულირებისათვის.
6. მეთოდს- თანატოლთა შეფასება - ვიყენებ, მოსწავლეთა ნამუშევრების წარდგენის ანუ პრეზენტაციის დროს.
|
|||
სხვა საკითხები
|
|||
წინარეცოდნა
|
|||
საბაზისო უნარ-ჩვევები
პასუხისმგებლიბა; დაკვირვება; აღწერა ; კომუნიკაცია;
ფაქტობრივი მასალის ცოდნა სიკეთეზე.
|
|||
სასწავლო პროცედურები
|
|||
·
ჯგუფების შექმნა და საქმიანობების გადანაწილება;
(01/05/2019 წ.)
·
ფილმის ჩვენება ერთობლივად და დისკუსია;
(02/05/2019 წ.)
·
მშობლების დახმარებით ინფორმაციის მოძიება ინტერნეტსივრცეში, მოძიებული ინფორმაციის შენახვა, დახარისხება, დამუშავება ელექტრონულ ფორმატში;
(06/05/2019 – 10/05/2019)
·
ილუსტრაციების დახატვა და კედლის გაზეთის მომზადება (13/05/2019 – 14/05/2019);
·
შემეცნებით წიგნის დამზადება
(20/05/2019)-22/05/2019;
·
პროექტის პრეზენტაციის მოწყობა
(24/05/2019 წ.)
|
|||
პროექტის განხორციელების რისკები და შესაძლო ხარვეზები
|
|||
·
პროექტის მსვლელობისას ხელისშემსლელი ფაქტორები შეიძლება იყოს:
·
მშობლების მხრიდან ნაკლები ყურადღება და ჩართულობა საინფორმაციო მასალის მოძიების პროცესში
·
ისტის ნაკლები ცოდნა და გამოცდილება.
|
|||
სასწავლო პროექტისთვის საჭირო რესურსები
|
|||
აპარატურული უზრუნველყოფა(მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
|
|||
კომპიუტერ(ებ)ი
|
მეხსიერების ბარათი/ჩიპი
|
მობილური ტელეფონი
|
|
ფოტო/ვიდეო კამერა
|
პრინტერი
|
ინტერნეტკავშირი
|
|
პროექტორი
|
სკანერი
|
ვიდეოკონფერენციის მოწყობილობა
|
|
ლაზერული დისკი /ჩიპი
|
ტელევიზორი
|
სხვა-
|
|
პროგრამული უზრუნველყოფა(მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
|
|||
ტექსტური რედაქტორი
|
ელ. ფოსტა
|
ვებედიტორი
|
|
ელ.ცხრილები
|
ვიდეო/აუდიო რედაქტორი
|
ტესტირების პროგრამა
|
|
გრაფიკული რედაქტორი
|
საგამომცემლო პროგრამა
|
ბლოგი
|
|
საპრეზენტაციო პროგრამა
|
ელ. ენციკლოპედია
|
სხვა ----------
|
|
ვებბრაუზერი
|
ელ. კითხვარი
|
||
აგრეთვე: მოსწავლეების მიერ მომზადებული ნახატები, მოთხრობები, კედლის გაზეთი. მათ მიერ შექმნილი საინფორმაციო შემეცნებითი წიგნი,
ადამიანური რესურსები:
მშობლები,
მოსწავლეები და ისტის მასწავლებელი.
პროექტის მონიტორინგი და შეფასება:
წინარე ცოდნა და ინტერესის
შეფასების
რუბრიკა
საჭიროებს დახმარებას
|
ნაწილობრივ
|
კარგად
|
შენიშვნა
|
|
1.მოსწავლე კითხვებზე-პასუხით,ამჟღავნებს წინარე
ცოდნას.
|
||||
2.მოსწავლე ყურადღებიანია სიახლეების მიმართ.
|
||||
3..მოსწავლეს უჩნდება
ინტერესი,შემდგომი აქტივობებისა.
|
ინფორმაციის მოძიების დახარისხების,თანამშრომლობის,ინტერვიუს აღების შეფასების რუბრიკა
საჭიროებს დახმარებას
|
ნაწილობრივ
|
კარგად
|
შენიშვნა
|
|
1.მოძიებული მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას
|
||||
2. გამოყენებულია მრავალფეროვანი საიფორმაციო წყარო/საშუალება
|
||||
3. მოპოვებული ინფორმაცია ორგანიზებულია
|
შემოქმედებითი
და საპრეზენტაციო
უნარის განვითარების შეფასების რუბრიკა
საჭიროებს დახმარებას
|
ნაწილობრივ
|
კარგად
|
კარგად
|
|
1. პასუხობს თემას
|
||||
2. ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
|
||||
3. საუბრობს გამართულაი ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
|
||||
4. იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
|
||||
5. დარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
|
||||
6. იყენებს თვალსაჩინოებას
|
||||
7. იცავს დროის ლიმიტს
|
ჯგუფური
მუშაობის
შეფასების
რუბრიკა
საჭიროებს დახმარებას
|
ნაწილობრივ
|
კარგად
|
კარგად
|
|
1. ჯგუფის ყველა წევრი ჩართულია
|
||||
2. ჯგუფის წევრები უსმენენ ერთმანეთს
|
||||
3. ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ (აზრის გამოხატვის თანაბარი პირობები)
|
||||
4. ჯგუფი პრეზენტაციისას წარმოადგენს მთავარ იდეას,
აკეთებს
დასკვნებს
|
||||
5. ჯგუფი პასუხობს შეკითხვებს
|
||||
6. ჯგუფი იცავს დროის ლიმიტს
|
თვითშეფასების კითხვარი
![]() |
![]() |
![]() |
|
ვიყავი ყურადღებით
|
|||
ვიყავი აქტიური
|
|||
ვასრულებდი ყველა დავალებას
|
|||
ვამოწმებდი ჩემს ნამუშევარს
|
|||
ვცდილობდი შეცდომების აღმოჩენას და გასწორებას
|
|||
ვმონაწილეობდი პრეზენტაციასა და ჯგუფურ მუშაობაში
|
რეფლექსია
სასწავლო
პროცესის საინტერესოდ წარმართვისათვის ეფექტური
და მნიშვნელოვანია პროექტებით სწავლება.პროექტი მოსწავლეებს საშვალებას აძლევს თავი
მოუყარონ წინარე ცოდნას,
შეიძინონ ახალი
და გამოავლინონ საუკეთესო უნარ-ჩვევები. შემდეგ
კი დანერგონ
და პრაქტიკაში გამოიყენონ ეს
გამოცდილება.
პროექტის
მიზანი იყო
მოსწავლეები გაცნობოდნენ სიკეთის
არსს და
გასჩენოდთ ემპათია
სხვების მიმართ,
გაეგოთ მეტი
ინფორმაცია სიკეთეზე,
რატომ სჩადის
ადამიანი სიკეთეს,
რატომ უნდა
ილტვოდეს ადამიანი
გამუდმებით სიკეთისაკენ, რატომ უნდა
იყოს სიკეთის
კეთება ადამიანის
ბუნების განუყოფელი ნაწილი.აგრეთვე
მოსწავლეებს შეეძინათ ინფორმაციის მოძიების, დახარისხებისა, გამოყენების და პრეზენტაციის უნარ-ჩვევები.
მოსწავლეებისათვის მოტივაციად გამოვიყენე ანიმაციის
ჩვენება და
მათ მიერ
შექმნილი ილუსტრაციების და დაწერილი
მოთხრობებით წიგნის
შექმნა, რომელიც
აუმაღლებდა მოსწავლეებს თვითრწმენას და
თვითშეფასებას. მოსწავლეები ხალისით და
დიდი აქტიურობით ჩაერთვნენ პროექტში.
მოსწავლეებმა მშობლების დახმარებით მოიძიეს ინფორმაცია, მოახდინეს მისი
დახარისხება, შექმნეს
ილუსტრაციები, დაწერეს
მოთხრობები სიკეთეზე,
აკინძეს საინფორმაციო შემეცნებითი წიგნი
და წარადგინეს ჯგუფის და
მასწავლებელების წინაშე.
პასუხი გასცეს
ყველა იმ
კითხვას, რომელი
პროექტის დასაწყისში იქნა დასმული.
პროექტში აქტიურად
იყვნენ ჩართული
მშობლები. პროექტის
მსვლელობისას ვცდილობდი
მოსწავლეებისათვის მიმეცა
შესაბამისი უკუკავშირი. ჯგუფური და ინდივიდუალური მუშაობის
შეფასებისათვის გამოვიყენე სიტყვიერი კომენტარები. პრეზნტაციაც სიტყვიერი განმავითარებელი კომენტარით შევაფასე.
ჩემ მიერ მიცემულ ყველა დავალებას
მოსწავლეებმა წარმატებით გაართვეს
თავი.სხვა
დროს რომ
ჩავატარო მსგავსი
პროექტი, მეტ
ყურადღებას დავუთმობ
დროის განაწილებას. სასურველი იყო,რადგან მეოთხე
კლასთან ვატარებდი
პროექტს, მეტი
დრო მიმეცა
მათთვის.შემდეგში
მეტ ყურადრებას დავუთმობდი ყოველდღიურ ჩანაწერების წარმოებასა და შეფასებას.ასეთი მიდგომებით მოსწავლეები შეეჩვევიან ორგანიზებულ და სისტემატიურ მუშაობას.
პროექტი მდგრადია,
რადგან იგი არსებობას გააგრძელებს დამთავრების შემდეგაც. რადგან პროექტის შემდგომ პერიოდში
რეგულარულად მოხდება პროექტის თემაზე სამუშაო შეხვედრები, ჯგუფური დისკუსიები, ჩადენილ
სიკეთეზე საუბარი.
ქართული
ენის პედაგოგი
- დარეჯან აბაშიძე თარიღი:24.05.19
No comments:
Post a Comment